Berdoala kepada ALLAH Agar Tidak Dipertemukan/Diperjodohkan Dengan Lelaki Yang Mempunyai 8 Jenis Sifat Ini


Bercinta adalah masa yang tepat untuk anda mengetahui sifat sebenar teman lelaki anda. Jika anda memang merasakan dia bukan orang baik, jangan rasa teragak-agak dengan prasangka itu dan menutupnya dengan cinta. Ini mengenai masa depan anda, jangan biarkan anda memilih yang salah.

Perhatikan, jika teman lelaki anda ada 8 sifat di bawah ini, indikasi kuat jika dia bukan lelaki yang baik dan anda tidak seharusnya berkahwin dengannya. elak nikahi dirinya, lebih baik putuskan saja hubungan.

1. Tiada keyakinan diri

Sedikit demi sedikit dia rasa rendah diri dan menyalahkan dirinya. Anda memerlukan lelaki yang boleh membimbing kita, bukan yang anda perlu urus seperti anakmu. Dia mesti percaya kepada dirinya sendiri untuk dapat meneruskan kehidupannya dan membina hubungan dengan anda.

2. Tidak mempercayai anda

Dia tidak membenarkan anda pergi ke tempat yang anda mahu atau dengan kawan rapat dengan anda bukan kerana bimbang, tetapi kerana dia tidak mempercayai anda. Anda perlu memberi perhatian kepada ini sebagai tanda bahawa dia tidak layak untuk anda. Hubungan apa yang boleh anda bina dengan seorang lelaki yang tidak mempercayai anda?

3. Dia tidak mempunyai cita-cita dan semangat

Ciri lelaki seperti ini akan menyebabkan dia menjadi malas dan akhirnya tidak mahu cuba. Lelaki yang tidak mempunyai tujuan boleh membahayakan masa depan anda. Tidak kaya, tidak mengapa, jangan malas. Perhatikan tanda ini.

4. Dia tidak menjatuhkan anda, tetapi tidak juga mendorong anda lebih berjaya

Ini bermaksud dia tidak mahu ambil peduli mengenai dir anda dan fikirkan bahawa dia tidak perlu sakit kepala tentang apa yang anda lakukan. Dia tidak mempedulikan mengenai diri anda ketika anda down, dan tidak juga menyuntik kata semangat ketika anda memerlukannya. Sekiranya anda bersama seorang lelaki seperti ini, samalah saja anda berjuang dan mengharungi kehidupan bersendiri.

5. Dia suka complaint perkara-perkara remeh

Terlalu lambat, kerana anda lupa sesuatu, hal seperti ini sebenarnya boleh difahami tetapi dia memilih untuk bersuara melebih-lebih pula. Jangan abaikan perkara ini. Anda memerlukan seorang lelaki dewasa, bukan anak-anak yang terperangkap dalam badan lelaki dewasa.

6. Dia mempunyai tujuan dalam kehidupan, tetapi anda tiada di dalamnya

Dia merancang apa yang akan dilakukannya pada masa akan datang, tetapi tidak dengan anda. Dia tidak menetapkan had batasan. Dia terbuka kepada semua peluang termasuk peluang bersama peempuan lain selain anda di kemudian hari. Ini bermakna dia tidak begitu serius tentang anda, jadi dia masih boleh memikirkan masa depan dengan orang lain.

7. Dia menggunakan anda seperti peralatan

Alat untuk mempamerkan, alat untuk mengelak dari bergelar single dan sebagainya. Anda manusia yang mempunyai perasaan, tidak mahu diperlakukan seperti anak patung.

8. Dia mudah bosan dan tidak boleh membuat sebarang usaha untuk mengatasi kebosanan

Setiap orang mesti mengalami titik ketepuan di dalam dirinya. Malah dalam hubungan, semua orang pasti menjadi bosan. Tetapi, semuanya bergantung pada setiap orang bagaimana mengatasi kebosanan itu. Jika dia tidak dapat mengendalikan kebosanannya, berapa lama anda mahu bergantung pada masa depan dan kehidupan anda?

Dari masih meneruskan hubungan anda yang kemudian hari boleh membuat rasa cinta semakin pudar, lebih baik untuk melepaskannya sekarang supaya anda tidak terlalu terluka. Jadilah seorang yang berhati-hati jika dia bukan yang terbaik, bukannya memaksa dan kemudian merugikan diri anda sendiri.

Wallahualam...

Subscribe to receive free email updates: